Yleistä verkkokaupasta

Black Moda Oy 1034650-7 (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita yksityishenkilöille Suomeen ja ulkomaille. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Verkkopankit

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla. Käytettävissäsi ovat seuraavat verkkomaksupainikkeet: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, ja Ålandsbanken. Palautustilantessa hyvitämme rahat takaisin tilillesi Visma Payn kautta.

Pankki- ja luottokortit sekä mobiilimaksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa maksukorteilla. Käytettävissäsi ovat seuraavat maksutavat: Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit sekä mobiilimaksut Pivo, Masterpass ja MobilePay.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Kaikissa maksuihin liittyvissä asioissa pyydämme teitä ottamaan yhteyttä suoraan Visma Payhin:

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 029 300 5050 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Jousto Laskulla & Osamaksulla

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Toimitusaika

Verkkokaupan tilausten toimitusaika on yleensö noin 3-5 arkipäivää. Postitamme tilauksia joka arkipäivä. Postin lähetykset lähtevät meiltä päivittäin, Matkahuollon läetykset lähtevät meiltä tiistaisin ja torstaisin. Käsittelemme tilaukset pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä tilauksen jättämisestä. Ulkomaille toimitusaika vaihtelee maasta riippuen 7-14 päivää. Pikkeavista toimitusajoista ilmoitamme verkkokauppamme etusivulla, sekä Facebook-sivuillamme.

Huomioithan, että Posti säilyttää saapuneita tilauksia ainoastaan 7 päivää. Viikonloput ja pyhäpäivät sisältyvät tähän seitsemään päivään riippuen noutopisteen aukioloajoista. Saapumisilmoitus tulee tekstiviestillä, joten varmistathan ennen tilauksen jättämistä, että puhelinnumerosi on kirjoitettu oikein tilauksen yhteydessä.

Toimitamme tilaukset pääsääntöisesti yhtenä lähetyksenä. Mikäli näin ei tapahdu tuotteen ollessa esimerkiksi tilapäisesti loppu varastosta, olemme ensisijaisesti yhteydessä sinuun puhelimitse.

Toimitusvaihtoehdot Suomeen

Posti

Postipaketti SmartPOST 5,90 €

Postipaketti on noudettavissa 1-3 arkipäivän kuluessa lähettämispäivästä. Postipaketin noutopisteen voit itse valita -laajasta pakettiautomaattien ja Postin noutopisteiden verkostosta. -Postipaketti on nopeampi vaihtoehto Pikkupaketille.

Pikkupaketti 5,90 €

Pienet postiluukusta mahtuvat tilaukset voidaan lähettää Pikkupakettina. Pikkupaketti jaetaan postiluukusta ja se sisältää seurantatunnuksen. Jos tilaus ei mahdukkaan postiluukusta, saapuu se noudettavaksi lähimpään Postin palvelupisteeseen. Pikkupaketti-toimitusvaihtoeto on valittavana vain niille tuotteille, jotka mahtuvat postiluukusta sisään.

Kotipaketti 14,40 €

Toimitus suoraa omalle kotiovelle 2-4 arkipäivässä läettämispäivästä. Sinuun ollaan yhteydessä 1-3 arkipäivän kuluessa lähetyksestä toimitusajan sopimiseksi.

Matkahuolto

Lähellä-paketti 5,90 €

Lähellä-paketti on noudettavissa valitsemastasi Matkahuollon toimipisteestä 2-5 arkipäivän kuluessa lähetyspäivästä.

Nouto

Nouto Pukimo-liikkeestä 0,00 €

Voit noutaa tilauskesi myös Pukimo-liikkeestä Lempäälän Ideaparkista (Ideaparkinkatu 4, 37570 Lempäälä, 050 3620412). Huomioithan, että tilaus ei ole heti noudettavissa, vaan Pukimo lähettää sinulle viestin kun tilaus on valmis noudettavaksi. Tilaus on noudettavissa Pukimosta keskimäärin noin kahden arkipäivän kuluttua tilauksen jättämisestä.

Jos et ole saanut seurantakoodia sähköpostitse, voit tiedustella sitä täyttämällä yhteydenottolomakkeemme täällä.

Ahvenanmaa

Toimitamme tilaukset Ahvenanmaalle ilman arvonlisäveroa. Valitse kassalla toimitusmaaksi Ahvenanmaa, jonka jälkeen toimitus muuttuu verottomaksi. Tilaaja maksaa arvonlisäveron Åland Postille sen saavuttua Ahvenenmaalle.

Seuranta

“Tilaus on käsitelty” -sähköpostin mukana sat lähetyksellesi seurantatunnuksen, jolla voit seurata pakettiasi. Jos jostain syystä et saanut sähköpoostilla seurantatunnusta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla puuvillatehdas@blackmoda.fi. Kaikki lähetysvaihtoehtomme sisältävät seurantatunnuksen, jolloin lähetyksen katoamisriski on hyvin pieni.

Emme vastaa Postin tai Matkahuollon toiminnasta johtuvista viivästyksistä toimituksisssa tai virheellisistä toimituksista.

Saapumisilmoitus

Saapumisilmoitus lähetetään oletuksena tilauksella ilmoittamaasi puhelinnumeroon. Saat saapumisilmoituksen oletuksena tekstiviestillä kun pakettisi on saapunut noudettavaksi pakettiautomaatista tai noutopisteestä. Jos et saa tekstiviestiä normaalien toimitusaikojen sisällä, kannattaa tarkistaa myös tilauksen yhteydessä ilmoittasi sähköpostin viestit. Jos puhelinnumero on ilmoituettu tilauksella virheellisesti, saattaa saapumisilmoitus tulla sähköpostitse. Emme vastaa virheellisesti kirjoitetuista puhelinnumeroista ja siitä johtuneesta saapumisilmoituksen katoamisesta.

Noutamaton lähetys

Lähetyksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin tilauksen palauttaminen. Jos tilaaja ei nouda tilaustaan ja se palautuu meille noutamattomana, palautame rahat tilatuista tuotteista, mutta emme postikuluja. Emme siis palauta postikuluja noutamattomille tilauksille.

Jos tilaus on tehty ilman postikuluja (olet käyttänyt kuponkia tai saanut ilmaisen toimituksen tilatessasi yli 60€), vähennämme palautuksesta 5,90€ arvoisen noutamaton lähetys-kulun korvaukseksi lähetyksestä meille aiheutuvista kuluista.

Noutamatonta tilausta ei lähetetä uudelleen. Jos haluat vastaanottaa noutamattoman tilauksen tuotetet uudelleen, voit tehdä uuden tilauksen verkkokauppamme kautta. Tilaajan väärin ilmoittama puhelinnumero ja/tai sähköpostiosoite voivat johtaa siihen, että tilaaja ei saa saapumisilmoitusta ja tilaus on tästä johtuen palautunut meille noutamattomana. Black Moda Oy on oikeutettu perimään noutamaton lähetys-kulun (5,90€) myös siinä tilanteessa, jos saapumisilmoitus ei ole mennyt perille tilaajan ilmoittamista puutteellisista tiedoista johtuen tai muista Black Moda Oy:stä riippumattomista syistä.

Huomioithan tilatessasi, että Posti säilyttää tilauksia palvelupisteessä ja automaateissa 7 vuorokautta. Varmista, että olet paikalla noutamassa tilaustasi sen säilytyksen aikana palvelupisteestä tai automaatista. Black Moda Oy ei vastaa tilaajan omien matkojen tai muiden menojen seurauksena noutamatta jääneistä tilauksista.

Vaihto ja palautus

Verkkokauppatilauksillamme on 30 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus.

Vaihto- ja palautusoikeus lasketaan siitä, kun olet vastaanottanut tuotteen. Oikeus on voimassa vain myyntikuntoisilel tuotteille. Myyntikuntoiset tuotteet ovat puhtaita, pesemättömiä ja käyttämättömiä ja niissä on vielä kiinni mahdolliset riippulaput alkuperäisessä kunnossa.

Huomioithan, että sovittamaasi tuotteeseen ei jää jälkiä esimerkiksi meikistä tai deodorantista tai siihen ei tule eläinten karvoja. Jälkiä ja karvoja sisältävät tuotteet eivät ole myyntikuntoisia. Vastaanottaessamme likaisia tai muuten myyntikunnottomia palautuksia, perimme oikeuden vähentää hyvitettävästä summasta tuotteen putsaamisesta aiheutuneet kulut.

Palautuksetsa ei tarvitse ilmoittaa etukäteen sähköpostitse. Jos palautat kaikki tilaamasi tuotteet, hyvitämme myös postikulut tilauksestasi. Huomioithan, että noutamaton tilaus ei ole yhtä kuin palautettu tilaus. Lue noutamattomast tilauksesta yllä.

Mahdollisissa määräalennuksissa (esimerkiksi osta 3, maksa 2) kampanjahinta raukeaa jos määräalennukseen vaikuttavia tuotteita palautetaan. Huomioimme tämän tarvittaessa hyvityksen määrässä.

Palauttaminen käytännössä

Tuotteiden vaihto ja palutus on maksutonta. Muista pakata vaihdon tai palautuksen mukaan tilauksen mukana saapunut palautuslomake täytettynä. Jos tuotteita palautetaan ilman palautuslomaketta, emme voi palauttaa rahoja tilauksestasi.

Palautusohjeet, jos olet tehnyt tilauksen Postin kautta: Voit lähettää tilauksen takaisin meille tilauksen mukana tulleella palautusosoitekortilla. Pakkaa palautettavat tuotteet sekä täytetty palautuslomake pakettiin ja liimaa palautusosoitekortti paketin päälle. Voit viedä paketin Postin palvelupisteeseen tai Smartpost-automaattiin (katso automaattien lisäohjeet täältä). Ohuen, alle 3cm paksun ja alle 2kg painavan paketin voit palauttaa tiputtamalla sen lähimpään Postin kirjelaatikkoon palautusosoitekortilla varustettuna. Lue Postin omat ohjeet täältä.

Palautusohjeet, jos olet tehnyt tilauksen Matkahuollon kautta: Voit lähettää tilauksen takaisin meille tilauksen mukana tulleella palautusosoitekortilla. Pakkaa palautettavat tuotteet sekä täytetty palautuslomake pakettiin ja liimaa palautusosoitekortti paketin päälle. Voit viedä paketin Matkahuollon palvelupisteeseen tai automaattiin. Jos tilauksesi mukana ei toimiteta palautusosoitekorttia, voit tehdä lähetyksen veloituksen Matkahuollon toimituspisteestä (ei automaatista) palautustunnuksella (katso seuraava kohta). Lue matkahuollon omat ohjeet täältä.

Jos palautusosoitekortti on hukkunut, voit lähettää palautuksen meille veloituksetta myös näillä tiedoilla:

Black Moda Oy
Haikanvuori 5 C 1
33960 Pirkkala
Postin palautustunnus: 618011
Matkahuollon palautustunnus: 9539425

Pakkaathan palautuksen mukaan täytetyn palautuslomakkeen. Jos sitä ei ole, voit myös kirjoittaa lapulle nimesi, tilausnumerosi sekä tiedon siitä, onko kyseessä vaihto vai palautus. Näin pystymme yhdistämään palautuksen oikeaan tilaukseen ja tekemään vaihdon tai rahapalautuksen.

Lisäohjeita palautuksiin Postin pakettiautomaatin kautta:

Postilla on käytössä uusia valkoisia automaatteja sekä vanhempia sinisiä automaatteja.

Valkoisissa pakettiautomaateissa on paketit ja palautukset -luukku, johon palautusosoitekortilla varustettu paketti pudotetaan.

Sinisissä pakettiautomaateissa ei ole paketit ja palautukset -luukkua, vaan asiakas syöttää keskusnäyttöön saman koodin, jolla hän on paketin noutanut. Automaatti avaa sopivan kokoisen vapaan luukun, jonne asiakas palauttaa lähetyksen.

Sinisiin automaatteihin voi palauttaa vain sinisistä automaateista noudettuja lähetyksiä. Valkoiseen automaattiin voi pudottaa valkoisista ja sinisistä automaateista noudettuja paketteja, kunhan paketilla on palautuskortti tai Helposti-koodi.

Voit hakea Postin paketille myös Helposti koodin alkuperäisellä seurantatunnuksella (JJFI-alkuinen koodi, joka löytyy osoitekortin viivakoodin päältä, kyseessä se osoitekortti, jolla paketti saapui sinulle) palautusta varten. Voit syöttää lähetystunnuksen Postin sivuilla ja saat Helposti-koodin jolla lähetys onnistuu: https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/palautapaketti/

Palautuslomake puuttuu tai tiedot ovat puutteelliset

Jos vastaanotamme palautuksia, joiden mukana ei ole lähettetty palautuslomaketta tai palautuslomakkeelle ei ole täytetty kaikkia tietoja, emme voi käsitellä palautusta. Jos lähetyksestäsi jostain syystä puuttui palautuslomake, voit täyttää yhteydenottolomakkeen täällä, niin lähetämme sinulle palautusohjeet.

Jos lähetit palautuksesi ilman palautuslomaketta tai vajailla tiedoilla, lähetä lisätiedot palautustasi koskien sekä kuvaus palautuksesta jälkikäteen sähköpostitse.

Vaihtotuotetta ei ole varastossa

Kun kyseessä on vaihto toiseen kokoon, emme voi taata oikean koon löytymistä. Jos toivottua kokoa ei ole saatavilla, palautamme automaattisesti rahat tuotteesta. Halutessasi voit myös olla meihin yhteydessä etukäteen vaihdosta yhteydenottolomakkeen kautta ja pyytää meitä varaamaan oikean koon vaihtoa varten.

Toimitus ulkomaille

Toimitamme tilauksia Eurooppaan Posti Parcel Connect -paketilla. Postikulut Eurooppaan ovat 14,40 €.

Emme toimita tilauksia tällä hetkellä Yhdistyneeseen Kuningaskuntaa emmekä Euroopan ulkopuolelle.

Palautukset ja vaihdot ulkomailta

Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus tilaamillesi tuotteille. Palautusoikeus koskee vain myyntikuntoisia tuotteita, jotka ovat käyttämättömiä, pesemättömiä, puhtaita, karvattomia ja uudenveroisen kuntoisia. Tuotteessa tulee olla kiinni alkuperäiset riippulaput ja merkit.

Palauttaaksesi tuotteita Euroopasta, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme puuvillatehdas@blackmoda.fi. Kerro yhteydenotossa halustasi vaihtaa tai palauttaa tuote, nimesi ja tilausnumerosi. Täytä myös tilauksen mukana tullut palautuslomake ja pakkaa se palauttamasi tuotteen mukaan.

Suomen ulkopuolelta tulevissa vaihdoissa ja palautuksissa tilaaja vastaa tuotteen lähettämisestä koituvista kuluista. Emme vastaa vaihdettavan tai palautettavan tuotteiden lähetyksestä tai sen kuluista takaisin varastollemme. Saatuamme takaisin vaihdettavan tuotteen, lähetämme sinulle vaihdettavan tuotteen ilman postituskuluja. Voit lähettää vaihdettavan tuotteen meille seuraavilla tiedoilla:

Black Moda Oy
Haikanvuori 5 C 1
33960 Pirkkala

+358 40 5384864

puuvillatehdas@blackmoda.fi

Suomen ulkopuolisissa vaihdoissa ja palautuksissa, otathan aina yhteyttä meihin yhteydenottolomakkeen kautta ennen tuotteen takaisin lähetystä.

Reklamaatiot

Jos tuote on ostettaessa viallinen tai rikkinäinen tai on käyttäytynyt epänormaalisti heti käyttöönoton tai ensimmäisen pesun jälkeen, voit reklamoida tuotteen lähettämällä meille siitä kuvan, selityksen ja tilauksen tiedo meille yhteydenottolomakkeen kautta täällä. Jos tietojen perusteella toteamme reklamaation olevan aiheellinen, on meillä seuraavat vaihtoehdot korvaukselle:

Mikäli reklamoidussa tuotteessa on korjattavissa oleva vika, järjestämme tuotteen korjauksen yhteistyökumpanimme Menddien kanssa. Voit lukea Menddiestä lisää seuraavasta kohdasta.

Jos tuote ei ole korjattavissa, lähetämme tilalle uuden korvaavan tuotteen. Ennen korvaavan tuotteen lähetystä lähetämme sähköpostitse ohjeet reklamaatiotuotteen palauttamista varten.

Mikäli ehdottamamme tuote ei ole teille sopiva, palautamme rahat tuotteesta. Jos reklamoitu tuote on ainoa tilauksellasi ollut tuote, palautamme myös tilauksen postikulut.

Takuukorjaus

Mikäli tuotteessasi on korjattavissa oleva virhe, esimerkiksi rikkinäinen vetoketju tai nappi, voit reklamoida tuotteen lähettämällä meille siitä kuvan, selityksen ja tilauksesi tiedot meille yhteydenottolomakkeen kautta täällä.

Yhteistyökumppanimme takuukorjauksissa ja yksittäisten vaatteiden korjauksessa on vaatteiden korjaukseen erikoistunut verkkoalusta Menddie. Menddie yhdistää erilaiset korjauspalvelut käytettäväksi koko Suomen alueelle. Mielestämme aina ei tarvitse ostaa uutta, kun vanhan voi korjata. Korjaamalla vaatteet pidennät niiden käyttöikää.

Tustustu Menddien palveluun heidän sivuillaan www.menddie.com ja seuraa somessa @menddierepairs