Yleistä verkkokaupasta

Black Moda Oy 1034650-7 (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita yksityishenkilöille Suomeen ja ulkomaille. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Maksutavat

Verkkokaupassamme voit maksaa verkkopankissa, pankki- ja luottokortilla, mobiilimaksutavoilla sekä laskulla. Alla lisätietoa kaikista maksutavoista:

Paytrail pankki- ja luottokortit (Visa, Visa Electron ja MasterCard)

Verkkokaupassamme maksaminen onnistuu myös pankki- ja luottokortilla. Paytrail Oyj toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja. Pumpkin Design Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Maksutapahtumiin liittyvistä reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj. Paytrail kerää maksutapahtuman yhteydessä IP-osoitteen, maksutavan sekä maksuajankohdan, Paytrailin tietosuojaseloste.

Paytrail verkkopankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien yleisimpien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Tuotteiden vaihto- ja palautustilanteessa hyvitämme rahat takaisin tilillesi Paytrailin kautta.

Paytrail mobiilimaksutavat (MobilePay, Siirto ja Pivo)

Voit valita maksutavaksi myös mobiilimaksun. Mobiilimaksamiseen liittyvän palvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj toimii MobilePay, Siirto tai Pivo -maksutavoilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja. Pumpkin Design Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Maksutapahtumiin liittyvistä reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj. Tuotteiden vaihto- ja palautustilanteessa hyvitämme rahat takaisin tilillesi Paytrailin kautta.

Paytrailin yhteystiedot:

Paytrail Oyj
Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2 Lutakonaukio 7
40100 JYVÄSKYLÄ
Puhelin: 02 07 18 1830

Paytrail kerää maksutapahtuman yhteydessä IP-osoitteen, maksutavan sekä maksuajankohdan, Paytrailin tietosuojaseloste.

Klarna pankki- ja luottokortit

Verkkokaupassamme maksaminen onnistuu myös pankki- ja luottokortilla.

Klarna verkkopankkimaksut

Tutustu Klarnan verkkopankkimaksuun.

Klarna lasku

Osta nyt, maksa jälkikäteen! Maksuaika on 30 vuorokautta. Sinun ei tarvitse ilmoittaa maksukorttisi tietoja ja saat Klarnalta sähkpostitse ohjeet laskun maksamiseen. Voit tarkastella laskujasi myös Klarnan sovelluksessa. Lue lisää Klarnan maksa myöhemmin -maksutavasta.

Klarna joustava erämaksu

Kun haluat maksaa ostoksesi erissä, valittavanasi kassalla on Klarnan joustava erämaksu. Kun valitset maksutavaksi joustavan erämaksun, päätät itse, kuinka paljon maksat kuukausittain (alkaen 1/100 jäljellä olevasta summasta, kuitenkin vähintään 5,00 € /kk). Voit myös vaihtaa joustavaan erämaksuun myöhemmin. Kun valitset joustavan erämaksun, Klarna lähettää joka kuukauden lopussa kuukausilaskun, jolla ilmoitetaan vähintään maksettava summa. Lue lisää Klarnan joustavasta erämaksusta.

Tutustu tarkemmin Klarnan yleisiin luottosopimusehtoihin.

Toimitusaika

Verkkokaupan tilausten toimitusaika on yleensö noin 3-5 arkipäivää. Postitamme tilauksia joka arkipäivä. Postin lähetykset lähtevät meiltä päivittäin, Matkahuollon läetykset lähtevät meiltä tiistaisin ja torstaisin. Käsittelemme tilaukset pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä tilauksen jättämisestä. Ulkomaille toimitusaika vaihtelee maasta riippuen 7-14 päivää. Poikkeavista toimitusajoista ilmoitamme verkkokauppamme etusivulla, sekä Facebook-sivuillamme.

Huomioithan, että Posti säilyttää saapuneita tilauksia ainoastaan 7 päivää. Viikonloput ja pyhäpäivät sisältyvät tähän seitsemään päivään riippuen noutopisteen aukioloajoista. Saapumisilmoitus tulee tekstiviestillä, joten varmistathan ennen tilauksen jättämistä, että puhelinnumerosi on kirjoitettu oikein tilauksen yhteydessä.

Toimitamme tilaukset pääsääntöisesti yhtenä lähetyksenä. Mikäli näin ei tapahdu tuotteen ollessa esimerkiksi tilapäisesti loppu varastosta, olemme ensisijaisesti yhteydessä sinuun puhelimitse.

Toimitusvaihtoehdot Suomeen

Posti

Postipaketti Smartship 5,90 €

Postipaketti on noudettavissa 1-3 arkipäivän kuluessa lähettämispäivästä. Postipaketin noutopisteen voit itse valita -laajasta pakettiautomaattien ja Postin noutopisteiden verkostosta. -Postipaketti on nopeampi vaihtoehto Pikkupaketille.

Pikkupaketti 3,90 €

Pienet postiluukusta mahtuvat tilaukset voidaan lähettää Pikkupakettina. Pikkupaketti jaetaan postiluukusta ja se sisältää seurantatunnuksen. Jos tilaus ei mahdukkaan postiluukusta, saapuu se noudettavaksi lähimpään Postin palvelupisteeseen. Pikkupaketti-toimitusvaihtoeto on valittavana vain niille tuotteille, jotka mahtuvat postiluukusta sisään.

Kotipaketti 14,40 €

Toimitus suoraa omalle kotiovelle 2-4 arkipäivässä läettämispäivästä. Sinuun ollaan yhteydessä 1-3 arkipäivän kuluessa lähetyksestä toimitusajan sopimiseksi.

Matkahuolto

Lähellä-paketti 5,90 €

Lähellä-paketti on noudettavissa valitsemastasi Matkahuollon toimipisteestä 2-5 arkipäivän kuluessa lähetyspäivästä.

Nouto

Nouto Pukimo-liikkeestä 0,00 €

Voit noutaa tilauskesi myös Pukimo-liikkeestä Lempäälän Ideaparkista (Ideaparkinkatu 4, 37570 Lempäälä, 050 3620412). Huomioithan, että tilaus ei ole heti noudettavissa, vaan Pukimo lähettää sinulle viestin kun tilaus on valmis noudettavaksi. Tilaus on noudettavissa Pukimosta keskimäärin noin kahden arkipäivän kuluttua tilauksen jättämisestä.

Jos et ole saanut seurantakoodia sähköpostitse, voit tiedustella sitä täyttämällä yhteydenottolomakkeemme täällä.

Ahvenanmaa

Toimitamme tilaukset Ahvenanmaalle 19,90 € ilman arvonlisäveroa. Valitse kassalla toimitusmaaksi Ahvenanmaa, jonka jälkeen toimitus muuttuu verottomaksi. Tilaaja maksaa arvonlisäveron Åland Postille sen saavuttua Ahvenenmaalle. Ilmaisen toimituksen rajaa Ahvenanmaalle ei ole.

Seuranta

“Tilaus on käsitelty” -sähköpostin mukana sat lähetyksellesi seurantatunnuksen, jolla voit seurata pakettiasi. Jos jostain syystä et saanut sähköpoostilla seurantatunnusta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla puuvillatehdas@blackmoda.fi. Kaikki lähetysvaihtoehtomme sisältävät seurantatunnuksen, jolloin lähetyksen katoamisriski on hyvin pieni.

Emme vastaa Postin tai Matkahuollon toiminnasta johtuvista viivästyksistä toimituksisssa tai virheellisistä toimituksista.

Saapumisilmoitus

Saapumisilmoitus lähetetään oletuksena tilauksella ilmoittamaasi puhelinnumeroon. Saat saapumisilmoituksen oletuksena tekstiviestillä kun pakettisi on saapunut noudettavaksi pakettiautomaatista tai noutopisteestä. Jos et saa tekstiviestiä normaalien toimitusaikojen sisällä, kannattaa tarkistaa myös tilauksen yhteydessä ilmoittasi sähköpostin viestit. Jos puhelinnumero on ilmoituettu tilauksella virheellisesti, saattaa saapumisilmoitus tulla sähköpostitse. Emme vastaa virheellisesti kirjoitetuista puhelinnumeroista ja siitä johtuneesta saapumisilmoituksen katoamisesta.

Noutamaton lähetys

Lähetyksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin tilauksen palauttaminen. Jos tilaaja ei nouda tilaustaan ja se palautuu meille noutamattomana, palautame rahat tilatuista tuotteista, mutta emme postikuluja. Emme siis palauta postikuluja noutamattomille tilauksille.

Jos tilaus on tehty ilman postikuluja (olet käyttänyt kuponkia tai saanut ilmaisen toimituksen tilatessasi yli 60€), vähennämme palautuksesta 5,90€ arvoisen noutamaton lähetys-kulun korvaukseksi lähetyksestä meille aiheutuvista kuluista.

Noutamatonta tilausta ei lähetetä uudelleen. Jos haluat vastaanottaa noutamattoman tilauksen tuotetet uudelleen, voit tehdä uuden tilauksen verkkokauppamme kautta. Tilaajan väärin ilmoittama puhelinnumero ja/tai sähköpostiosoite voivat johtaa siihen, että tilaaja ei saa saapumisilmoitusta ja tilaus on tästä johtuen palautunut meille noutamattomana. Black Moda Oy on oikeutettu perimään noutamaton lähetys-kulun (5,90€) myös siinä tilanteessa, jos saapumisilmoitus ei ole mennyt perille tilaajan ilmoittamista puutteellisista tiedoista johtuen tai muista Black Moda Oy:stä riippumattomista syistä.

Huomioithan tilatessasi, että Posti säilyttää tilauksia palvelupisteessä ja automaateissa 7 vuorokautta. Varmista, että olet paikalla noutamassa tilaustasi sen säilytyksen aikana palvelupisteestä tai automaatista. Black Moda Oy ei vastaa tilaajan omien matkojen tai muiden menojen seurauksena noutamatta jääneistä tilauksista.

Palautus

Palautusoikeus lasketaan siitä, kun olet vastaanottanut tuotteen. Oikeus on voimassa vain myyntikuntoisille tuotteille. Myyntikuntoiset tuotteet ovat puhtaita, pesemättömiä ja käyttämättömiä ja niissä on vielä kiinni mahdolliset riippulaput alkuperäisessä kunnossa.

Huomioithan, että sovittamaasi tuotteeseen ei jää jälkiä esimerkiksi meikistä tai deodorantista tai siihen ei tule eläinten karvoja. Jälkiä ja karvoja sisältävät tuotteet eivät ole myyntikuntoisia. Vastaanottaessamme likaisia tai muuten myyntikunnottomia palautuksia, perimme oikeuden vähentää hyvitettävästä summasta tuotteen putsaamisesta aiheutuneet kulut.

Palautuksesta ei tarvitse ilmoittaa etukäteen sähköpostitse. Jos palautat kaikki tilaamasi tuotteet, hyvitämme myös postikulut tilauksestasi. Huomioithan, että noutamaton tilaus ei ole yhtä kuin palautettu tilaus. Lue noutamattomasta tilauksesta yllä.

Mahdollisissa määräalennuksissa (esimerkiksi osta 3, maksa 2) kampanjahinta raukeaa jos määräalennukseen vaikuttavia tuotteita palautetaan. Huomioimme tämän tarvittaessa hyvityksen määrässä.

Palauttaminen käytännössä

Tuotteiden palautus on maksutonta. Muista pakata palautuksen mukaan tilauksen mukana saapunut palautuslomake täytettynä. Jos tuotteita palautetaan ilman palautuslomaketta, emme voi palauttaa rahoja tilauksestasi.

Palautusohjeet, jos olet tehnyt tilauksen Postin kautta: Voit lähettää tilauksen takaisin meille tilauksen mukana tulleella palautusosoitekortilla. Pakkaa palautettavat tuotteet sekä täytetty palautuslomake pakettiin ja liimaa palautusosoitekortti paketin päälle. Voit viedä paketin Postin palvelupisteeseen tai Smartpost-automaattiin (katso automaattien lisäohjeet täältä). Ohuen, alle 3cm paksun ja alle 2kg painavan paketin voit palauttaa tiputtamalla sen lähimpään Postin kirjelaatikkoon palautusosoitekortilla varustettuna. Lue Postin omat ohjeet täältä.

Palautusohjeet, jos olet tehnyt tilauksen Matkahuollon kautta: Voit lähettää tilauksen takaisin meille tilauksen mukana tulleella palautusosoitekortilla. Pakkaa palautettavat tuotteet sekä täytetty palautuslomake pakettiin ja liimaa palautusosoitekortti paketin päälle. Voit viedä paketin Matkahuollon palvelupisteeseen tai automaattiin. Jos tilauksesi mukana ei toimiteta palautusosoitekorttia, voit tehdä lähetyksen veloituksen Matkahuollon toimituspisteestä (ei automaatista) palautustunnuksella (katso seuraava kohta). Lue matkahuollon omat ohjeet täältä.

Jos palautusosoitekortti on hukkunut, voit lähettää palautuksen veloituksetta myös näillä tiedoilla:

Puuvillatehdas warehouse C/O WebLog Oy
Asessorinkatu 12
20780 Kaarina
Postin palautustunnus: 673332
Matkahuollon palautustunnus: 9554023

Pakkaathan palautuksen mukaan täytetyn palautuslomakkeen. Jos sitä ei ole, voit myös kirjoittaa lapulle nimesi, tilausnumerosi sekä tiedon siitä, onko kyseessä vaihto vai palautus. Näin pystymme yhdistämään palautuksen oikeaan tilaukseen ja tekemään vaihdon tai rahapalautuksen.

Lisäohjeita palautuksiin Postin pakettiautomaatin kautta:

Postilla on käytössä uusia valkoisia automaatteja sekä vanhempia sinisiä automaatteja.

Valkoisissa pakettiautomaateissa on paketit ja palautukset -luukku, johon palautusosoitekortilla varustettu paketti pudotetaan.

Sinisissä pakettiautomaateissa ei ole paketit ja palautukset -luukkua, vaan asiakas syöttää keskusnäyttöön saman koodin, jolla hän on paketin noutanut. Automaatti avaa sopivan kokoisen vapaan luukun, jonne asiakas palauttaa lähetyksen.

Sinisiin automaatteihin voi palauttaa vain sinisistä automaateista noudettuja lähetyksiä. Valkoiseen automaattiin voi pudottaa valkoisista ja sinisistä automaateista noudettuja paketteja, kunhan paketilla on palautuskortti tai Helposti-koodi.

Voit hakea Postin paketille myös Helposti koodin alkuperäisellä seurantatunnuksella (JJFI-alkuinen koodi, joka löytyy osoitekortin viivakoodin päältä, kyseessä se osoitekortti, jolla paketti saapui sinulle) palautusta varten. Voit syöttää lähetystunnuksen Postin sivuilla ja saat Helposti-koodin jolla lähetys onnistuu: https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/palautapaketti/

Palautuslomake puuttuu tai tiedot ovat puutteelliset

Jos vastaanotamme palautuksia, joiden mukana ei ole lähettetty palautuslomaketta tai palautuslomakkeelle ei ole täytetty kaikkia tietoja, emme voi käsitellä palautusta. Jos lähetyksestäsi jostain syystä puuttui palautuslomake, voit täyttää yhteydenottolomakkeen, niin lähetämme sinulle palautusohjeet.

Jos lähetit palautuksesi ilman palautuslomaketta tai vajailla tiedoilla, lähetä lisätiedot palautustasi koskien sekä kuvaus palautuksesta jälkikäteen sähköpostitse.

Jos haluat palauttamastasi tuotteesta esimerkiksi toisen koon, voit tehdä tästä tuotteesta uuden tilauksen.

Toimitus ulkomaille

Toimitamme tilauksia GLS Euro Business Parcel -paketilla. Postikulut EU-maihin ovat 14,90 €.

Emme toimita tilauksia tällä hetkellä Yhdistyneeseen Kuningaskuntaan emmekä Euroopan ulkopuolelle.

Palautukset ulkomailta

Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus tilaamillesi tuotteille. Palautusoikeus koskee vain myyntikuntoisia tuotteita, jotka ovat käyttämättömiä, pesemättömiä, puhtaita, karvattomia ja uudenveroisen kuntoisia. Tuotteessa tulee olla kiinni alkuperäiset riippulaput ja merkit.

Palauttaaksesi tuotteita Euroopasta, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme puuvillatehdas@blackmoda.fi. Kerro yhteydenotossa halustasi palauttaa tuote, nimesi ja tilausnumerosi. Täytä myös tilauksen mukana tullut palautuslomake ja pakkaa se palauttamasi tuotteen mukaan.

Suomen ulkopuolelta tulevissa palautuksissa tilaaja vastaa tuotteen lähettämisestä koituvista kuluista. Emme vastaa palautettavan tuotteiden lähetyksestä tai sen kuluista takaisin varastollemme.

Puuvillatehdas warehouse C/O WebLog Oy
Asessorinkatu 12
20780 Kaarina

+358 40 5384864

puuvillatehdas@blackmoda.fi

Suomen ulkopuolisissa palautuksissa, otathan aina yhteyttä meihin yhteydenottolomakkeen kautta ennen tuotteen takaisin lähetystä.

Reklamaatiot

Jos tuote on ostettaessa viallinen tai rikkinäinen tai on käyttäytynyt epänormaalisti heti käyttöönoton tai ensimmäisen pesun jälkeen, voit reklamoida tuotteen lähettämällä meille siitä kuvan, selityksen ja tilauksen tiedo meille yhteydenottolomakkeen kautta täällä. Jos tietojen perusteella toteamme reklamaation olevan aiheellinen, on meillä seuraavat vaihtoehdot korvaukselle:

Mikäli reklamoidussa tuotteessa on korjattavissa oleva vika, järjestämme tuotteen korjauksen yhteistyökumpanimme Menddien kanssa. Voit lukea Menddiestä lisää seuraavasta kohdasta.

Jos tuote ei ole korjattavissa, lähetämme tilalle uuden korvaavan tuotteen. Ennen korvaavan tuotteen lähetystä lähetämme sähköpostitse ohjeet reklamaatiotuotteen palauttamista varten.

Mikäli ehdottamamme tuote ei ole teille sopiva, palautamme rahat tuotteesta. Jos reklamoitu tuote on ainoa tilauksellasi ollut tuote, palautamme myös tilauksen postikulut.

Takuukorjaus

Mikäli tuotteessasi on korjattavissa oleva virhe, esimerkiksi rikkinäinen vetoketju tai nappi, voit reklamoida tuotteen lähettämällä meille siitä kuvan, selityksen ja tilauksesi tiedot meille yhteydenottolomakkeen kautta täällä.

Yhteistyökumppanimme takuukorjauksissa ja yksittäisten vaatteiden korjauksessa on vaatteiden korjaukseen erikoistunut verkkoalusta Menddie. Menddie yhdistää erilaiset korjauspalvelut käytettäväksi koko Suomen alueelle. Mielestämme aina ei tarvitse ostaa uutta, kun vanhan voi korjata. Korjaamalla vaatteet pidennät niiden käyttöikää.

Tustustu Menddien palveluun heidän sivuillaan www.menddie.com ja seuraa somessa @menddierepairs